Delfi Rally Estonia
Ralli algab
00
päeva
:
00
tundi
:
00
minutit
:
00
sekundit
Fia WRC Autosport

Betsafe: Ott Tänak alustab Rally Estoniat peamise võidusoosikuna

Betsafe: Ott Tänak alustab Rally Estoniat peamise võidusoosikuna

Rally Estonia on väga oluline nädalavahetus ka Betsafe’i jaoks: lisaks sellele, et tegu on sisuliselt Eesti aasta ühe kõige suurema spordisündmusega, aitab Betsafe kogu ralli jooksul fännidel oma lemmikutele kaasa elada ning pakub kogu ralli vältel toimuva stuudio abil võidukihutamisele ka lisaväärtust ekspertide kommentaaride ja arvamuste näol.

Sugugi väheoluline ei ole ka panustamise osa: kodukamarale kätte tulev ralli muudab ka Eesti spordisõbrad panustamise osas aktiivsemaks, kuigi WRC ei ole tavaliselt panustamise seisukohast nii populaarne kui näiteks jalgpall, tennis või korvpall. Rally Estonia eel pakub Betsafe võistlustele palju väga erinevaid koefitsiente ning panustamisvõimalusi. Ralli võitja, esikolmiku ja muu taolise peale saab panuseid teha ka ralli ajal!

Kodupubliku rõõmuks saab tõdeda, et Rally Estonia peamise võidusoosikuna on ralli alguses stardijoonel just nimelt Ott Tänak, kes näitas oma kiirust samal rallil ka mullu – Betsafe’i analüütikud on Tänaku võidukoefitsiendiks seadnud 3,05, mis tähendab sisuliselt seda, et Tänaku võiduvõimalusi on hinnatud ümmarguselt üks kolmele.

Tänakule järgnevad selles arvestuses tiimikaaslane Thierry Neuville (4,00 ehk umbes 25%), soosikute ringi hinnatakse veel ka Kalle Rovanperä (5,00), Elfyn Evans (6,00) ja MM-sarja üldliider Sébastien Ogier (7,50). Head väärtust võivad aga pakkuda näiteks Craig Breenile (21,00), Takamoto Katsutale (25,00) ja Teemu Suninenile (51,00) pakutavad koefitsiendid.

Huvitavaid ja põnevaid panustamisvõimalusi pakuvad ka teised panustamiskategooriad: ralli eel saab Betsafe’is panuseid teha ka näiteks sellele, millised sõitjad jõuavad ralli lõpuks esimese kahe või esimese kolme sisse. Samuti saab ennustada automarki, millega sõidab ralli võitja – seal pakub kindlasti head väärtust näiteks Hyundai, mille koefitsiendiks on 2,05, samal ajal kui Toyotal on vastavaks koefitsiendiks 1,92 ja M-Spordil 13,00.

Kõigele lisaks on Ott Tänaku edu osas saadaval ka eripanused: koefitsient, et Tänak võidab nii testikatse, ralli kui ka punktikatse, on saadaval 12,00-ga, kombinatsioon Tänaku võidust nii rallil kui punktikatsel on aga saadaval 6,00-ga. Vihjeks: eelmisel aastal oli Tänak selgelt kiireim testikatsel ning võitis suhteliselt kindlalt ka ralli – punktikatsel oli ta aga kolmas. Sel aastal võib aga arvata, et isegi ralli võidu lävel olles läheb Tänak ka punktikatsel maksimumi välja võtma, sest MM-sarja nigela punktiseisu tõttu oleks tal vaja kindlasti lähiaja rallidelt võimalikult palju punkte – kaotada pole enam mitte kui midagi!

Kõik olulise, mida võiksid enne tänavust Rally Estoniat teada, leiad Betsafe’i blogist!

Hoia Betsafe’i sotsiaalmeedia kanalitel rallinädalavahetuse jooksul silma peal – sarnaselt mullusele pakub rallistuudio kõikide päevade jooksul väga põnevat vaatamist ning toob teieni kõik kõige värskemad uudised! Nagu ka eelmisel aastal, on Betsafe Rally Estonial kohal koos Kalev Kruusi, Margus Muraka ja Roland Murakaga, et tuua inimesteni kohapealt kõik kõige värskemad emotsioonid. Oodata võib nelja päeva kõikide katsetega – lisaks sellele ka palju põnevaid üllatuskülalisi, huvitavaid materjale telgitagustest ja rallist endast!

Loe ka Betsafe’ile antud eksklusiivintervjuust Ott Tänaku mõtteid enne Rally Estoniat!

Võit Safari rallil kasvatas Sébastien Ogier’ edu MM-sarjas sinu ees juba 64 punktile, hooaja lõpuni on minna veel kuus rallit. Kas tiitli peale võitlemine on veel realistlik eesmärk?
Kõik on võimalik kuni enam ei ole võimalik, aga kindlasti muutub olukord iga võistlusega ebareaalsemaks.

Eelmisel aastal õnnestus sul kodupubliku ees Hyundaiga Rally Estonia võita. Vaadates ralli profiili, peaks see Hyundaile teoreetiliselt ilmselt päris hästi sobima?
Teoreetiliselt on selline profiil olnud pigem Toyotale sobilik. Hyundaiga on algusest peale olnud keeruline kiiretel rallidel Toyotaga konkureerida, kuid eelmine aasta tegime selles osas head tööd. Selleks aastaks on nad kindlasti reageerinud ja konkurents saab olema tihe.

Kas vastab tõele meedias spekuleeritud teooria, et Rally Estonia võitmine on MM-sarja keerulise üldseisu tõttu sinu ülejäänud hooaja kõige olulisem eesmärk?
Viimased kolm rallit on olulised olnud ja sama olulised on kõik järelejäänud võistlused.

Tänavusel Rally Estonial on eelmiste aastatega võrreldes mitmeid uusi lõike ja katseid. Millised neist on sinu jaoks kõige huvitavamad?
Neid uusi lõike ja katseid pole ma veel näinud ning seetõttu on hetkel keeruline hinnangut anda, kuid peale rajakirjutamist oleme kindlasti targemad.

Urmo Aava pakkus, et ralli kõige otsustavam katse võib olla 24-kilomeetrine Peipsiääre katse. Kas oled selle väitega nõus? Millised lõigud või katsed võivad ralli jooksul veel olla need, kus terad sõkaldest eraldatakse?
Jätkuvalt ei oska hinnangut anda, kuna pole neid uusi teid näinud, aga nii kiirel rallil ei ole ühte kiiruskatset, mis vahe sisse teeb, pigem tekivad vahed sisse aeglaselt.

Mida arvad tänavusest plaanist otsustav punktikatse tuua ralli keskuse juurde Raadile? Kas punktikatse trass on ülejäänud ralliga võrreldes keerulisem – kaardi pealt vaadatuna tundub seal olevat palju rohkem kurve ja aeglaseid sektsioone kui mõnel teisel sarnase pikkusega katsel.
Pole seda veel näinud, aga kui saame ralli lõpetada otse servisesse, siis logistiliselt kõlab see kindlasti hästi.

Eelmisel aastal sõideti Rally Estonia sügise poole, tänavu on see taas kavas südasuvel. Kui suur vahe see sõitjate jaoks Eesti ralli puhul on, kas etapp toimub suvel või sügisel? Millised on põhilised erinevused – kui neid üldse on?
Arvestades, et teed on siin üldiselt pehmed, siis suvel on kindlasti suurem lootus näha kuiva ilma ja tänu sellele võiksid ka teed paremini kesta. Äikeseilmade tõttu võib ilm olla ebastabiilsem, mis teeb ehk ralli jällegi huvitavamaks, aga üldiselt on rehvivalik siin lihtne ja ilma tõttu väga palju ei muutu.

Milline on sinu arvamus MM-rallide praeguse ülesehituse kohta? Meedias ja fännide seas on viimastel aastatel arutletud selle üle, et pühapäevased päevad kipuvad olema pisut igavavõitu, sest jõujooned kipuvad olema paika pandud ning varasemalt katkestanud sõitjad keskenduvad vaid punktikatseks rehvide säästmisele. Kuidas tunduks sulle selline lahendus, kus näiteks ühe punktikatse asemel antaks lisapunktid kogu viimase päeva parimatele? Ühe võimaliku lahendusena on välja toodud ka iga võistluspäeva paremate lisapunktidega premeerimist.
Parim lahendus oleks see, kui rallid muudetaks lühemaks, kompaktsemaks ja toimuksid kahel päeval. Pikad üritused muutuvad alati lõpuks igavaks ja üksluiseks. Spordi puhul on samuti ikkagi oluline, et võistlus oleks kompaktne ja põnev. Praegune formaat on juba kümneid aastaid vana.