Neljapäeval antakse Prahas start autoralli MM-hooaja eelviimasele etapile, Kesk-Euroopa rallile. Möödunud aastal MM-sarjas debüüdi teinud võistlus sõidetakse ka sel korral kolme riigi – Tšehhi, Austria ja Saksamaa territooriumil. Nelja võistluspäeva jooksul ootab võitlejaid ees 18 kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 302,51 katse- ja 1281,93 ülesõidukilomeetrit.
Võistluse hoolduskeskus asub Saksamaa, Karpfhami linnas.
Rally1 võistluspaaridel on hooaja teisel asfaldirallil võimalik valida Pirelli kõvema ja pehmema asfaldi- ning vihmarehvide vahel. Kokku on lubatud koos shakedown katsega kasutada 28 rehvi.
Tootjate arvestuse MM-liidrina läheb Kesk-Euroopa MM-rallile vastu Hyundai Motorsport, kes saadab võistlustulle kolm Hyundai i20 N Rally autodel sõitvat võistluspaari – Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe, Ott Tänak / Martin Järveoja ja Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen.
Just Hyundaiga võideti möödunud aastal ajaloo esimene Kesk-Euroopa MM-ralli ja võistlejatest läksid ajalukku Neuville / Wydaeghe, kellel on sel korral nendel teedel endale kindlustada karjääri esimene MM-tiitel.
Tootjate arvestuses on Lõuna-Korea autotootja edu teist kohta hoidva Toyota ees 17 punkti, mis tähendab, et heitlus MM-tiitli nimel saab eeloleval nädalavahetusel olema tuline.
“Kogu meeskond on väga põnevil, et saame taas koduteedel võistelda ja eriti seisus, kus oleme hooaja otsustavas punktis. Peame säilitama oma edumaa kõigi kolme meistritiitlil osas ja puhas esitus Kesk-Euroopa rallil on nende koju toomiseks hädavajalik. Thierry võitis siin eelmisel aastal ja me teame, kui tugev ta asfaldil on, nii et nädalavahetusel on kõik võimalik. Lisaks võimalusele kindlustada sõitjate ja kaardilugejate tiitlitel on meil võitlus ka tootjate arvestuses ja selle nimel võitlevad meil kolm tugevat võistluspaari.
Tahame lahkuda Kesk-Euroopa etapilt teadmises, et kasutasime ära meie teepositsiooni ja tegime maksimumi, ehk seda mida me Tšiilis teha ei suutnud,“ sõnas võistluse eel Hyundai Motorsport president ja meeskonnajuht Cyril Abiteboul.
Kui Neuville / Wydaeghe läksid möödunud aastal ajalukku, kui esimesed Kesk-Euroopa MM-ralli võitjad, siis Ott Tänak / Martin Järveoja nimele läks kolmes riigis sõidetud etapi esimene katsevõit ja lõpuprotokolli kolmas koht. Kui MM-liidrid said ralliks valmistuda Austrias sõidetud rallil, siis neist MM-arvestuses teist kohta hoidvad ja liidritest 29 punkti kaugusele jäävad eestlased seda võimalust ei saanud ning peavad lootma enda oskustele ja õnnele. Selleks, et eesootava MM-etapi järel veel ka tiitlivõimalused püsiks tuleb kindlasti Neuville / Wydaeghet edestada.
“Naudin Kesk-Euroopa ralli teede tüüpi kõigist asfaldirallidest kõige rohkem. Paljud teelõigud on tänavu taas uued, mis peaks asja huvitavaks tegema. Eelmisel aastal oli stardipositsioon esimesel päeval väga oluline, sest märja ilma tõttu läks tee iga auto järel kiiresti aina mustemaks. Kindlasti mängib ka sel aastal kriitilist rolli ilm. Austria ja Saksamaa on üksteisele väga sarnased põldudevaheliste teede ja paljude ristmike poolest, kuid Tšehhi teed on tavaliselt metsas, katkise asfaltkattega. Kuidas teed sel aastal välja näevad saame teada alles tutvumise ajal. Tootjate meistrivõistlused on huvitavas kohas ja me läheme sinna eesmärgiga koguda maksimumpunktid, et konkurentidele survet avaldada,“ sõnas Tänak võistluse eel pressiteate vahendusel.
Kolmandas Hyundais istuvad hooaja teisel asfaldirallil Mikkelsen / Eriksen, kes on tänavu stardis olnud kolmel korral ja kõigil neil finišeerinud kuuendana. Möödunud aastal said nad Kesk-Euroopa ralli finišis tähistada WRC2 klassi MM-tiitlit.
Kui Hyundai saadab hooaja eelviimase MM-ralli starti kolm autot, siis Toyota Gazoo Racing saadab tootjate MM-tiitli nimel heitlusse neli Toyota GR Yaris Rally1 autol sõitvat võistluspaari – Sebastien Ogier / Vincent Landais, Elfyn Evans / Scott Martin, Takamoto Katsuta / Aaron Johnston ja Sami Pajari / Enni Mälkönen.
Soomlased Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen kindlustasid möödunud aastal Kesk-Euroopa teedel karjääri teise MM-tiitli, kuid neid sel korral meeskonnal abiks pole. Avapäevale kolmandana startivad Ogier / Landais on sel aastal võitnud kolm etappi, mille hulgas ka hooaja seni ainus asfaldiralli, mis sõideti aprilli kuus Horvaatias. Evas / Martin, kes püsisid möödunud aastal Kesk-Euroopa MM-ralli eel ja ajal tiitliheitluses, pidid sellest unistusest lõpuks sõiduvea tõttu loobuma. Tänavu on nad hoidmas MM-arvestuse neljandat kohta ja taaskord valmis heitlema poodiumikohtade eest. Pärast vahelejäänud Tšiili MM-rallit on tagasi Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, kes on loodetavasti restardi teinud ja taas valmis heitlema TOP6 kohtade nimel. Juttude järgi on ka meeste legendisüsteemi tehtud lihtsamaks, et vältida vigu mida see hooaeg endaga kaasa toonud.
Esimese asfaldikogemuse saavad Rally1 autoga Sami Pajari / Enni Mälkönen, kes meeskonnapunktidele ei sõida ja saavad seega ilma pingeta koguda vajalike kilomeetreid.
„Meie tulemus Tšiilis oli suureks motivatsiooni tõukeks kogu meeskonnale. Olles vähendanud vahet poole võrra, oleme näidanud, et tootjate meistrivõistlused on endiselt lahtised ja kõik on veel võimalik. See ralli on meeskondadele suur väljakutse ja eelmisel aastal nägime keerulisi olusid, kus sadas palju vihma ja lendas pori. Meie auto on nendes tingimustes hästi töötanud ja arvan, et meie juhid on väljakutseks valmis. Nägemine, et Sebil on palju kiirust ja tema motivatsioon surub kogu meeskond edasi. Elfyni tugev nädalavahetus Tšiilis on tema enesekindlust suurendanud ja olen kindel, et nad mõlemad suudavad eesotsas võidelda. Taka jaoks on sihiks teha korralik ralli, koguda mõned punktid ja leida Jaapani ralli ees autos hea tunne. Sami jaoks see Rally1 autoga esimest korda asfaldil ning tema jaoks on see kõik õppimise ja kogemuste kogumise küsimus,“ sõnas TGR meeskonnajuht Jari-Matti Latvala võitluse eel.
M-Sport paneb Kesk-Euroopa teedel välja kaks Ford Puma Rally1 autodel võistlevat võistluspaari ja ühe ilma hübriidita Puma. Loomulikult on ka hooaja eelviimasel etapil meeskonna esipaariks Adrien Fourmaux / Alexandre Coria, kes lähevad püüdma hooaja viiendat poodiumikohta. Möödunud aastal võistlesid hetke rallimaailma kõige kuumemad prantslased Kesk-Euroopa teedel Rally2 autoga ja võtsid hoolimata rehvipurunemisest lõpuks kindla Rally2 arvestuse klassivõidu ja lõpetasid absoluudi kaheksandal kohal.
Gregoire Munster / Louis Louka tegid möödunud aastal just Kesk-Euroopa teedel Rally1 autoga asfaldidebüüdi ja lõpetasid seitsmendana. Nagu näitas Tšiili ralli, suudab Munster neis tingimustes, kus tal on kogemus all juba liikuda märgatavalt kiiremas tempos.
Kolmandas hübriidita Pumas on Kesk-Euroopa teedel istumas Jourdan Serderidis / Frederic Miclotte, kes teevad hooaja neljanda stardi.
„See võistlus on kõige muuga võrreldes üsna eriline väljakutse. Hoolduspargist kauge Shakedown ja ilma võimaluseta pärast seda või enne esimese katse algust hooldusparki külastada ja siis veel reedel terve päev jällegi korraliku hoolduseta. See on väljakutse, mis on segatud tõenäoliselt väga keeruliste ja poriste oludega, mis muudab selle suureks väljakutseks kõigile meeskondadele. Olen kindel, et meie sõitjate mõistliku lähenemisega sellisele võistlusele on meil hea võimalus tipptulemuseni jõuda. Meie stardipositsioon ei pruugi mudase asfaldi jaoks olla parim, kuid ma tean, et Puma toimib nendes tingimustes väga hästi ja ka eelmisel nädalal tehtud test oli väga produktiivne, nii et ootan huviga, mis on võimalik,“ sõnas M-Sport meeskonnajuht Rich Millener võistluseelses kommentaaris.
Kesk-Euroopa shakedown katsele antakse start neljapäeva hommikul 10.31 ja esimene võistluskatse saab stardi 16.05.
Foto: Hyundai Motorsport