Delfi Rally Estonia
Ralli algab
00
päeva
:
00
tundi
:
00
minutit
:
00
sekundit
Fia WRC Autosport

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Portugali MM-ralli nädalavahetuse suurima punktiskooriga

Möödunud nädalavahetusel sõidetud Portugali MM-ralli võitsid Toyotal sõitnud Sébastien Ogier / Vincent Landais. Reedel rallit juhtinud Takamoto Katsuta ja viimase kahe aasta Portugali ralli võitja Kalle Rovanperä tegid laupäeval sõiduvead ja katkestasid, mis mõlemad Toyota piloodid kõrgest mängust kukutas.

Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid rallit korralikus tempos ja hoidsid esimese pika võistluspäeva järel neljandat kohta. Laupäeva hommikusel ringil  sõidetud senise hooaja pikima katse Amarante (37,24 km) läbimise järgselt tõusid eestlased küll ralli liidriteks, kuid pidid selle juba järgmisel katsel aeglaselt tühjenenud rehvi tõttu Ogier´le / Landais´le loovutama. Sealt edasi algas duell, kus Ogier ja Tänak mõne erandiga kordamööda katsevõite võtsid. Ralli lõpuks kogunes prantslastele 7 ja eestlastele 5 katsevõitu. Kui reede-laupäeva arvestuses kuulusid Tänakule / Järveojale teise koha punktid, siis pühapäeva parimad olid just eestlased, kes edestasid päeva kokkuvõttes 2,4 sekundiga meeskonnakaaslaseid Thierry Neuville´i / Martijn Wydaeghet. Belglased, kes jätkavad Portugali ralli järel MM-liidritena võitsid rallit lõpetanud punktikatse Tänaku / Järveoja ees napi 0,1 sekundilise eduga. Ralli kokkuvõttes kaotasid küll eestlased rekordilise kuuenda Portugali MM-ralli võidu võtnud Ogier´le 7,9 sekundiga, kuid 26 punktiga olid Tänak / Järveoja nädalavahetuse suurima punktiskooriga võistluspaar.
„Lõpptulemus ei ole paha ja kahju on sellest aeglasest rehvipurunemisest, kuid suures pildis ma ütleks väga positiivne. Ilma rehvipurunemiseta oleksin heidelnud võidu nimel. Reedel nägin kõige rohkem vaeva, kuid pärast hakkasin autoga vaikselt harjuma ja see võimaldas mul leida hea rütmi. Laupäeval olid katsed väga erinevad ja üleöö sain aru, et mida ma pean  teisiti tegema, et autost maksimumi võtta. Me ei ole kaugel sellest, et oleksime kohas, kus ma tunnen end kindlalt autot kontrollides, kuid siiski on natuke raske autot minu sõidustiiliga sobitada. Ootan huviga Sardiiniat, sest see on ralli mida ma tavaliselt naudin ja loodan, et suudan oma esitusega ühe sammu edasi astuda,“ võttis Tänak positiivse nädalavahetuse kokku.

Georg Linnamäe / James Morgani nädalavahetuse rikkusid rehvipurunemised

WRC2 klass pakkus Portugalis nii põnevust, kuid draamat, millest viimasel kiiruskatsel tulid võitjatena välja Jan Solans / Rodrigo Sanjua. Nii hispaanlastele, kui Toyota GR Yaris Rally2 autole oli see esimeseks MM-ralli võiduks. Sarnase võistlustehnikaga Portugalis stardis olnud Georg Linnamäe / James Morgani võistlus sai tagasilöögi juba esimesel pikal kruusakatsel, kus rehv lõhuti ja seda vahetati. Kahjuks ei jäänud see Eesti – Briti ekipaaži ainsaks rehvipurunemiseks. Probleemidest hoolimata näidati ralli jooksul katsetel mitmeid TOP3 aegu ja ralli lõpetanud katse võideti. MM-karjääri viienda WRC2 klassi katsevõidu võtnud Linnamäe edu oli legendaarse Fafe katse finišis lähima konkurendi ees 2,9 sekundit. Ralli üldarvestuses kuulus Linnamäele / Morganile WRC2 klassi kaheksas koht. Võitjatest jäid nad maha 6.37,7.
„Ütleks, et kui rehvipurunemised välja jätta, siis saab üpriski rahul olla. Sõit oli kohati natukene kõhklev ja polnud nii enesekindel, kui oleks tahtnud aga tunne läks aina paremaks ja saime auto juures detaile muudetud, mis seisu parandas. Auto osas on hea pakett juba alguses peale olnud. Pisituuningut on ikka tehtud, kuid väga-väga kiire auto on. Sardiinia eel peaksime saama kaks päeva testida,“ võttis Linnamäe Delfile antud intervjuus võistluse kokku.

Autoralli MM-hooaeg jätkub mai lõpus sõidetava Sardiinia ralliga, kus lisaks Tänak / Järveojale ja Linnamäe / Morganile teevad Junior WRC hooaja kolmanda stardi Romet Jürgenson / Siim Oja ja esimest korda on sel hooajal WRC2 klassis võistlusjoonel Robert Virves / Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2).

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool