Tänavuse hooaja esimese kruusaralli viimast võistluspäeva alustasid liidrina Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu lähimate jälitajate ees oli 35,8 sekundit.
Hommikut alustati 3,53 km pikkuse Las Dunas kiiruskatsega, mida sõideti nädalavahetuse jooksul juba neljandat korda ja mis oli selleks hetkeks päris hullus seisus. Kehva katse seisu mainisid paljud võistlejad ja soovitasid seda katset tulevikus nii palju kordi mitte läbida. Päeva avakatse võit võistluspaarile Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes pidasid heitlust teisele kohale Elfyn Evans/Scott Martiniga (Toyota GR Yaris Rally1). Enne ralli pikimat katset, millel pikkust 35,63 km oli brittide edu belglaste ees 4,1 sekundit.
Kui avakatse võitsid Hyundai võistlejad Neuville/Wydaeghe, siis järgmise Toyota võistlejad Evans/Martin, kes suurendasid enda üldedu 5,8 sekundi peale. Õnnetuseks sai brittide Yaris katsel löögi, mis vigastas auto vedrustust ja, mis mõjutas nende kahe järgneva katse tulemust.
Tehniliste probleemidega tulid katselt ka Ott Tänak/Martin Järveoja, kelle Ford Puma esimesed amordid olid õlist tühjaks jooksnud. Samal katsel lõhkusid vasaku esimese rehvi eestlaste meeskonnakaaslased Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul, kuid õnneks läks see vaid pooltühjaks. Tehnilisi probleeme oli ka WRC2 klassis teist kohta hoidnud Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Fiesta Rally2 autol, millel tuli maha generaatori rihm. Lõpuks said nad selle vahetatud, kuid aega selleks oli kulunud ligi 19 minutit.
Võistluse eelviimase katse võit Neuville/Wydaeghele, kes vähendasid vahe Evans/Martiniga 2,7 sekundi peale. Tänak/Järveojale katse teine aeg ja 1,5 sekundit kaotust. Korralik katseaeg tähendas, et päeva 11. kohalt alustanud eestlased olid konkurendi probleemide tõttu ja kiire sõiduga tõusnud kahe koha võrra ja olid tagasi MM-punktidel.
Mehhiko MM-ralli lõpetas 9,59 km pikkune Powerstage katse, mille parima aja sõitsid välja Mehhiko MM-ralli 2023 võitjad Sébastien Ogier/Vincent Landais. Maksimumpunktid tähendasid, et kahest rallist kaks võitnud prantslased tõusid taas MM-liidriteks.
Ogierile oli see rekordiline seitsmes Mehhiko MM-ralli võit. Üldse on kaheksakordne maailmameister nüüdseks võitnud 57 MM-rallit. Kaardilugeja Vincent Landais jaoks oli see tema karjääri teiseks võiduks. Ralli finišis teatas Ogier, et on stardis ka järgmisel MM-rallil Horvaatias.
“Ma pidin siin võitma, mulle meeldib see katse. Auto oli hea, aitäh meeskonnale ja kuna ma sõidan järgmise ralli asfaldil, kus on hea eest minna, siis oli oluline siit nii endale, kui meeskonnale punkte võtta. Elfyn oli väärt teist kohta, kuid see tehniline probleem segas teda. See võit on mu sõbrale, kelle ma hiljuti kaotasin,” võttis Ogier rekordilise seitsmenda Mehhiko MM-ralli võidu kokku.
Kui Ogier/Landais said viimasel katsel hoolimata katsevõidust sõita pingevabalt, siis teisele kohale käis tuline heitlus Evans/Martini ja Neuville/Wydaeghe vahel, millest võitjana väljusid viimati nimetatud. Belglaste üldeduks jäi brittide ees lõpuks 22 sõidetud kiiruskatse järel 0,4 sekundit.
„See pole üllatus, meil oli vedrustuse probleem ja pidime võtma osades kohtades rahulikult. On nagu on,” sõnas teise koha kaotanud Evans katse finišis.
Punktikatselt olid häid punkte lootmas ka 2022. aasta maailmameistrid Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kuid ühes paremkurvis tehtud sõiduviga ja auto tagumise spoileri lõhkumine ei jätnud neile võimalust heidelda 5 punkti nimel.
Ott Tänak/Martin Järveoja andsid endast hoolimata auto tehnilistest probleemidest maksimumi ja näitasid viimasel hüppel lendu, mis autos väga mõnus ei tundunud. Ralli kokkuvõttes eestlastele üheksas koht ja punktikatselt 2,1 sekundilise kaotusega tubli teine resultaat ja 4 MM-punkti.
“Pole hetkel päris hea peale seda hüpet. Pole palju öelda kokkuvõtteks, loodetavasti me enam sellist ei korda. See pole nädalavahetus mida unustada, vaid peale mida peame midagi muutma. Nii ei saa edasi minna,” võttis Tänak pettumust valmistanud võistluse kokku.
WRC2 klassis kontrollisid alates reedest võistlust esimest korda Škoda Fabia RS Rally2 autoga stardis olnud Gus Greensmith/Jonas Andersson. Nende edu oli lõpuks lähimate jälitajate ees, kelleks olid 2022. aasta WRC2 klassi maailmameistrid Emil Lindholm/Reetä Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) 32,9 sekundit. Klassi kolmas koht Oliver Solberg/Elliott Edmondsonile (Škoda Fabia RS Rally2), kes ründasid pühapäeval ka teist kohta, kuid eelviimasel katsel saadud auto tehniline probleem ei lubanud enamat poodiumi viimasest astmest. Sellest hoolimata tõusid nad WRC2 klassi hooaja kokkuvõttes MM-liidriteks.
“Ma pole nii rahulikult sõitnud, sest kuuendast katsest alates oli kontrollimine. Jonas on teinud head tööd. Tänud ka Škodale ja Toksport meeskonnale. Aitäh mu insenerile, ta aitas mind palju,”võttis Greensmith ralli kokku.
Järgmine ning ühtlasi tänavuse hooaja neljas MM-etapp leiab aset juba Horvaatias, 20.-23. aprillil.