Autoralli MM-hooaeg jätkub kuu pikkuse pausi järel Kreeka teedel, kus 2003. aastal Markko Märtin Eesti autoralli ajalugu tegi, kui esimese eestlasena koos Michael Parkiga MM-ralli võitis.
68. Acropolise rallile on registreerunud 70 võistluspaari, kelle hulgas ka neli Eestist – Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1), Georg Linnamäe (Toyota GR Yaris Rally2) ja tema britist kaardilugeja James Morgan, Robert Virves / Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2) ja Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3).
Jürgensonist võib saada teine eestlasest Junior WRC maailmameister
Kreeka MM-ralli on hooaja viimaseks etapiks kuni 29 aastastele pilootidele mõeldud Junior WRC sarjas. MM-liidrina lähevad hooaja viimasele etapile vastu eestlased Romet Jürgenson / Siim Oja, kelle edu lähimate jälitajate ees on 12 punkti. Aasta viimase etapi punktid korrutatakse Junior WRC sarjas kahega, mis tähendab, et koos katsevõidu punktidega on eesootaval nädalavahetusel võimalik teenida koguni 65 punkti.
„Tulin seekord kohale veidi varem, et nende oludega veidi aklimatiseeruda, sest tuleb tõdeda, et Kreeka kliima on väga teistsugune. Tundsin, et hooaja jooksul oli kuidagi viimasel hetkel jõudmine ja see ei toiminud minu jaoks. Proovime nüüd väheke teistsuguse suunaga ning vaatame kuidas välja tuleb. Eesmärk on Junior WRC tiitel, kuid viimased kaks etappi ei ole tulemuse mõttes hästi läinud. Õnneks, kui tagasi mõelda, siis otsus võtta rallidelt palju katsevõidu punkte on olnud õige ja andnud meile mingisuguse edu. Kreeka on pika mängu mängine ja lõpptulemus olulisem, sest esimese ja teise koha vahe punktide mõttes on päris suur ja neid katsevõite jahtida pole peamine,“ rääkis Jürgenson Junior WRC hooaja 2024 otsustava ralli eel Powerstage Podcasti intervjuus.
Team Estonia Autosport liikmest Romet Jürgensonist võib pühapäeval saada teine eestlasest Junior WRC maailmameister. 2022. aastal sai esimese eestlasena JWRC MM-tiitlit tähistada just Kreeka ralli finišis Robert Virves.
Tänak:”Ootame Martiniga kindlasti tugevat tulemust nii meeskonna, kui ka enda jaoks.”
Tänak / Järveoja on tagasi rajal peale Soome MM-ralli karmi väljasõitu, mis lõppes Elvast pärit kaardilugeja seljavigastusega ja millest on õnneks pika võistluspausi ajal olnud võimalik korralikult taastuda. Kreeka teedelt on eestlastel head mälestused, kui nii 2021., kui ka 2022. aastal võeti Hyundaiga sõites teine koht. Võistluse avapäevale stardivad Tänak / Järveoja kolmanda võistluspaarina.
„Rajaprofiil on Akropolise rallil kena – teed Portugalist ja Sardiiniast laiemad ning kate on konarlikum ja aeglasem. Need on tingimused, milles auto on varem hästi esinenud. See on sündmus, mida saab piloodina nautida, kuid konarlik kruus võib muuta ringi üsna nõudlikuks nii autole, kui ka meeskonnale. Hea rütmi saavutamiseks peab olema hästi seadistatud auto ja mida parem tunne on autos, seda lihtsam on head tööd teha. Peab suutma autot usaldada, kuid samas tunnetades piire. Ootame Martiniga kindlasti tugevat tulemust nii meeskonna, kui ka enda jaoks, et hoida meid meistrivõistluste heitluses,“ sõnas Tänak ralli eel Hyundai pressiteenistuse vahendusel.
Linnamäele ja Virvesele pakuvad konkurentsi WRC2 klassi parimad
WRC2 klassis on Kreeka teedele startimas 28 võistluspaari ja hooaja punktitabeli TOP6 on puudu vaid MM-liidrid Oliver Solberg / Elliott Edmondson. Georg Linnamäe / James Morgan hoiavad hooaja kümnenda etapi eel MM-arvestuse seitsmendat kohta. Kui möödunud aastal lõppes Eesti- Briti võistluspaari ralli väljasõiduga, siis hooajal 2021 saadi kirja senine Kreeka MM-ralli parim tulemus, kui lõpetati WRC2 klassi neljandal kohal.
Robert Virves võistles möödunud hooajal Kreeka teedel Ford Fiesta Rally2 autoga ja see jäi toona tema hooaja viimaseks ralliks. Tänavusel hooajal on Virves koos kaardilugeja Aleks Leskiga võistelnud kolmel MM-rallil ja sarnaselt Linnamäe / Morganile on ka neil ette näidata nii katsevõite, kui ka poodiumikoht.
„Järjekordselt on kõik kohal, välja arvatud Oliver (Solberg) aga selles osas ma usun, et on väga tõsine üritus ja kui tahta teha tulemust, siis niisama kindlasti midagi sülle ei kuku. Täna vaadates peale testi, et missugused olud on siin testil ja võivad olla ka rallil, siis sõita terve autoga läbi terve ralli on päris tükk tegu. Elu on näidanud viimastel aegadel WRC2, et võib mõelda küll rehvi ja auto hoidmisele, kuid minu arvates on viimased rallid näidanud, et vahet ei ole, mis olud on, siis hoog on koguaeg päris hull peal,“ sõnas Virves ralli eel Powerstage Podcastile antud intervjuus.
Linnamäe / Morgani auto valmistab ette Eesti meeskond RedGrey ja Virves / Leski auto Hispaania meeskond Race Seven.
Kuula pikemat Kreeka MM-ralli eelvaadet koos Robert Virvese ja Romet Jürgensoni rallieelsete juttudega Powerstage Podcastist, mille leiab Soundcloudist, Spotifyst, iTunes´t ja Pleier äpist.
Foto: M-Sport